Pranie tapicerki: zrób to sam
30 kwietnia 2021Tapicerka samochodowa jest częścią samochodu, z którą kierowca i pasażerowie mają największą styczność. Tapicerka samochodowa jest bardzo podatna na osadzanie się w jej strukturze...
Nie powinno się chwalić zimy zanim się ostatecznie nie skończy, ale wygląda na to, że w bieżącym roku dla kierowców była ona łaskawa. Tak naprawdę niskie temperatury pojawiły się sporadycznie, a auta miały kontakt ze śniegiem i solą praktycznie wyłącznie w czasie wyjazdu w góry. Dlatego czy powinniśmy się decydować na wiosenny przegląd samochodu.
Naszym zdaniem nie powinno się rezygnować z takiego przeglądu, ale możliwe, że tym razem będzie wyglądał nieco inaczej. Najczęściej problemem były pozostałości soli w zakamarkach karoserii. w tym roku samochód również powinno się oczyścić od spodu ze zwałów błota. Nie będzie tak agresywne jak sól, ale jeśli długo utrzymuje się wilgoć narażamy auto na pojawienie się korozji. Na części ruchome działa jak pasta ścierna.
Myjnie ręczne
Wydaje się, że najlepszą opcją będzie w tej sytuacji wizyta w specjalnej ręcznej myjni, gdzie można myć auto od spodu. Myjki ciśnieniowe szczególnie te z gorącą wodą poradzą sobie z zaschniętym błotem. Jednak trzeba uważać, by nie uszkodzić pewnych elementów. Ciśnienie będzie bowiem na tyle duże, że pojawić się mogą uszkodzenia na czujnikach ABS, przewodach sond lambda czy innych ważnych detalach. Strumień wody nie może uderzać w katalizator, ponieważ on może tego nie wytrzymać.
W trakcie mycia podwozia będzie można sprawdzić drożność odpływów oraz otworów technologicznych. Jeśli będą zatkane w profilach zamkniętych gromadzi się woda. Wtedy warstwa cynku również nas nie ochroni.
Jeśli chodzi o silnym warto myśleć o wymianie powietrza, ponieważ jazda po brudnych drogach praktycznie każdemu z nas może się przydarzyć, a nie jest to dobre dla naszego pojazdu. W czasie pracy zimą, na krótkich trasach najbardziej męczy się nasz olej i dlatego po okresie zimowym możliwe, że warto będzie go zmienić, gdyż znajdą się tam resztki niespalonego paliwa.
Dla silnika szkodliwa będzie również obecność wody i dlatego właśnie będzie to poważny problem, ponieważ na stygnącym metalu woda będzie się skraplać. Czasami będzie jej dużo i możemy zamiast oleju zobaczyć majonezowatą breję. Należy również pamiętać o koniecznej zmianie opon. Najlepiej zrobić to w momencie, gdy ryzyko wystąpienia opadów będzie znikome. Temperatura ma tutaj znaczenie drugorzędne, nie trzeba na tą kwestię zwracać takiej uwagi.
Jeśli chodzi o klimatyzację, jeśli długo nie była ona używana konieczna będzie realizacja odpowiedniego przeglądu. W ten sposób mamy gwarancję, że nasze auto będzie zadbane i w dobrym stanie. Oczywiście po zimie konieczne będzie kompleksowe mycie samochodu. Warto zajrzeć także kompleksowo do wnętrza i zobaczyć czy w elementach podłogi nie pojawia się wilgoć.
Komentarze