PPoradnik
Zaparowane szyby samochodu - jak walczyć z dokuczliwym problemem?
10 marca 2017
Okres zimowy to zmora dla kierowców. Nie tylko złe warunki pogodowe pogarszają widoczność w czasie jazdy, ale również zaparowane szyby. Tego typu problemy pojawiają się również w samochodach, które są mechanicznie sprawne. Warto wiedzieć jak można sobie z tym problemem poradzić.
Dlaczego szyby parują?
Z problemem zaparowanych szyb w aucie boryka się wielu kierowców. Istnieje wiele przyczyn, których nie da się określić jednoznacznie. Wielu kierowców zadaje sobie pytanie z czego to wynika. W okresie zimowym do czynienia mamy z różnymi wahaniami temperatur. Często pojawia się również opad marznącego deszczu i śniegu. W samochodzie gromadzi się wilgoć, która będzie wpływać na parowanie szyb.
Przyczyny zaparowanych szyb
Zaparowane od środka szyby będą tworzyć niebezpieczeństwo i to jak się zdaje jest największym problemem. W ten sposób utrudnia się prowadzenie pojazdu oraz widoczność. Wielu użytkowników likwiduje skutki a nie likwiduje przyczyny. A tą podstawową przyczyną w tym przypadku będzie wilgoć w samochodzie.
Do auta często wnosimy śnieg, gdy woda ze śniegu będzie wsiąkać w materiał i w ten sposób w aucie będzie tworzyć się właśnie środowisko wilgotne. Jeśli zauważymy, że pozostaje wilgoć w samochodzie będzie trzeba podjąć takie działania, dzięki którym uda się ją usunąć. Warto sprawdzać ewentualnie, gdzie mogą pojawiać się luki, które sprawią, że w aucie wilgoć się pojawi.
Filtr kabinowy - ważny czy nie?
Inną przyczyną parującej szyby może stać się również filtr kabinowy, który będzie zapchany. Uważa się powszechnie, że powinien on być wymieniony w czasie obsługi serwisowej klimatyzacji. Większość osób będzie się tego podejmować na wiosnę i jest to błąd. Po okresie letnim właśnie filtr będzie zapchany i brudny a to sprawi, że spowoduje parowanie szyb. Filtru nie należy myć lub czyścić. Trzeba go zawsze wymienić na nowy. To siedlisko bakterii oraz grzybów pleśniowych. Wymienia się go w czasie przeglądów okresowych w zależności od producenta co 1-2 lata albo około 15-40 tys kilometrów.
Czasami możliwe, że nawiewy są źle ustawione i to również będzie powodować parowanie szyb, albo też pojawi się awaria radiatora nagrzewnicy. Niezależnie od tego o jaki problem będzie chodzić kluczową sprawą będzie podjęcie działań zmierzających do usunięcia pary, by jazda była bezpieczna. Można wspierać się tutaj chemicznymi preparatami, które nałożone na czystą szybę mogą to parowanie ograniczyć, w ten sposób zagwarantujemy sobie bezpieczną jazdę.
Komentarze